Jak se dělá opravdový rozvoj
Běžná firma s funkčním systémem vzdělávání a rozvoje sype do realizace školení, koučingů a mentoringu statisíce až miliony korun ročně. Trh s nabídkou vzdělávacích aktivit překypuje možnostmi. Když se zeptáte rozvojových specialistů na jejich rozvojové strategie a plány, nadšeně ukazují počty a témata školení. Mnohá se pyšní četnou účastí a nadšenými zpětnými vazbami. Je to radost pohledět. Jenže pak se v procesu podíváte před a za ta krásná vzdělávací řešení a euforie upadá.
- Z jaké přesné potřeby vzešlo tohle školení? Jaký deficit nebo potřebu tím přesně naplňujeme? A je školení nejlepším řešením?
- Jak máme pořešené, co budou s informacemi ze školení dělat lidé poté, co z něj odešli? Pokud danou věc do 14 dnů nepoužijí, vyvane to. Necháváme to jen na nich, nebo je to součást designu rozvoje?
- Rozvíjejí se lidé ve věcech, které jsou užitečné pro jejich náplň práce a firemní strategii? A rozvíjejí se ve věcech, které vůbec rozvinout lze?
Po těchto otázkách často přichází podráždění nebo smutek. A věty typu „Víte, my nemůžeme…“, „manažeři nemají čas…“, „u nás je byznys first“. A zděšení, když si spočítáme, že návratnost investic do rozvoje se pohybuje někde kolem 5-10%.
Na workshopu Jak se dělá opravdový rozvoj se nedozvíte, jak celý systém překopat a zachránit. Ale rozkryjeme si 3 praktické pomůcky každého personalisty, díky kterým může sebevědomě reagovat na poptávky po objednání školení a díky kterým může zkoušet zvyšovat návratnost investic postupnými krůčky způsobem, který je realistický.
S praktickou ukázkou a možností si to procvičit na vlastním tématu z rozvoje, které si sebou na workshop přinesete.